Nisan 8, 2013
Akçansa İş Ortakları Kıbrıs’ta Buluştu
Türkiye’nin lider ve yenilikçi çimento şirketi Akçansa’nın Geleneksel İş Ortakları Buluşması, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen’in katılımıyla KKTC’nin Gazimağusa kentinde gerçekleştirildi.
Türkiye’nin lider ve yenilikçi çimento şirketi Akçansa’nın Geleneksel İş Ortakları Buluşması, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen’in katılımıyla KKTC’nin Gazimağusa kentinde gerçekleştirildi.200’e yakın iş ortağının hazır bulunduğu buluşmada, Akçansa’nın son dönemdeki projeleri, değişen pazarlama anlayışı ve 2013 hedefleri hakkında bilgiler verildi.
– AKÇANSA İŞ ORTAKLARI KIBRIS’TA BULUŞTU
– SABANCI HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI GÜLER SABANCI: “AKÇANSA’NIN BAŞARISI KUVVETLİ GEÇMİŞİ, İŞİNE OLAN İNANCI, TEKNOLOJİK FARK YARATAN ÜRÜNLERİ VE LİDERLİĞİNDEN GELİYOR.”
– “TÜRKİYE’NİN 2020 OLİMPİYATLARI’NI ALACAĞINA İNANIYORUM…”
– “SABANCI TOPLULUĞU, HER YIL ORTALAMA YÜZDE 15 BÜYÜYOR. BUNDAN SONRA DAHA DA HIZLI BÜYÜYECEĞİZ.
Akçansa İş Ortakları Buluşması’na katılan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, uzun yıllardır Türk çimento sektörüne öncülük eden Akçansa’nın ‘sürdürülebilir büyüme’ vizyonuyla başarıya odaklandığını söyledi. Sabancı, “Akçansa’nın elde ettiği başarılar, Sabancı Grubu’nun gücüyle HeidelbergCement’in global tecrübesinin buluşmasının bir sonucudur. Sabancı Grubu olarak, toplumun, ülkemizin ve dünyanın yaşam kalitesinin yükselmesi adına da sorumluluklarımız olduğuna inanıyoruz. Akçansa, Grubumuzun bu anlayışını çok güzel yansıtan projelere imza atıyor. Akçansa’nın başarısı kuvvetli geçmişi, işine olan inancı, teknolojik fark yaratan ürünleri ve liderliğinden geliyor” şeklinde konuştu.
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Standard&Poor’s’un (S&P), Türkiye’nin uzun vadeli kredi notunu BB seviyesinden BB+ seviyesine yükselttiğini hatırlatan Güler Sabancı, “Geç kalmış bir not, ama bundan sonra gelecek notların artacağını gösteriyor. Yani Türkiye’de borçlanma maliyetleri düşecek, daha hızlı büyüme, daha hızlı yatırım yapmaya ortam müsait” diye konuştu.
Sabancı Topluluğu’nun her yıl ortalama yüzde 15’lik istikrarlı bir büyüme sağladığını vurgulayan Güler Sabancı, “Türkiye’nin büyümesine bağlı olarak bundan sonra daha da hızlı büyüyeceğiz” dedi.
Sabancı: Olimpiyatları alacağız!
Türkiye’nin 2020 Olimpiyatları’nı alacağına inandığını dile getiren Güler Sabancı şöyle konuştu: “Madrid ve Tokyo’dan daha çok istekliyiz, daha çok çalışıyoruz. Bu konuda Başbakanımız açıkladı, ‘Bütün projeleri olimpiyatlar gelmese bile yapacağız’ dedi.”
“2023 hedeflerine giden yol kadın-erkek eşitliğinden geçiyor”
Sabancı Topluluğu olarak kadınların iş dünyasına katılımına son derece büyük önem verdiklerini ifade eden Güler Sabancı, sözlerine şöyle devam etti: “Sürdürülebilir toplum ancak eşitlik sağladığında gerçekleşir. Türkiye nüfusunun yüzde 50’si iş hayatının içinde bulunuyor. Erkeklerin yüzde 70’i, kadınların ise yüzde 30’undan biraz fazla çalışıyor. En gelişmiş toplumlarda bile erkeklerin yüzde 75’inden fazlasının çalışma hayatında olması mümkün değil. Türkiye, 2023 hedeflerini gerçekleştirecekse daha çok kadının çalışma hayatına girmesi gerekir. Biz Sabancı Vakfımızla birlikte yıllardır bu konuda bilinç yaratmaya çalışıyoruz. 2015 yılına kadar sürecek yeni ‘Birleşmiş Milletler Kadınların İnsan Haklarının Geliştirilmesi Ortak Programı’nı 10 ilde yürüteceğiz. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve Sayın Bakanımız Fatma Şahin’in himayesinde kurulan ‘İşte Eşitlik Platformu’nda çalışmalarımıza başladık. 3 yıl sürecek projede hedefimiz, Türk iş dünyasında kadınların işgücüne katılımlarını artırmak ve ülkemizin ekonomik katılım ve fırsatlar alanındaki cinsiyet uçurumunu yüzde 10’a kadar azaltmak. Çünkü Türkiye’nin geleceği, kadın-erkek eşitliği ve kadın-erkek istihdamının eşitliğinden geçiyor.”
Akçansa’nın başarısı, sürdürülebilir büyümeye odaklı…
Uzun yıllardır Türk çimento sektörüne öncülük eden Akçansa’nın ‘sürdürülebilir büyüme’ vizyonuyla başarıya odaklandığını dile getiren Güler Sabancı, “Elde edilen başarılar, Sabancı Grubu’nun gücüyle HeidelbergCement’in global tecrübesinin buluşmasının bir sonucudur. Sabancı Grubu olarak, toplumun, ülkemizin ve dünyanın yaşam kalitesinin yükselmesi adına da sorumluluklarımız olduğuna inanıyoruz. Akçansa, Grubumuzun bu anlayışını çok güzel yansıtan projelere imza atıyor. Akçansa’nın başarısı kuvvetli geçmişi, işine olan inancı, teknolojik fark yaratan ürünleri ve liderliğinden geliyor” şeklinde konuştu.
Akçansa’dan iş ortaklarının kurumsallaşmasına destek
Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı ve Akçansa Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Göçmen de iş ortaklarının kurumsallaşmasına büyük önem verdiklerini vurgulayarak şunları söyledi: “Kurumsallaşma, sürdürülebilir büyüme ve krizlere karşı etkin korunma için bugün ‘olmazsa olmaz’ şartlar arasında yer alıyor. Aile şirketlerinin ‘sürdürülebilirlik’ adına yaşadıkları en önemli sorun, modern yönetim anlayışı çerçevesinde, işletme ve aile ilişkileri boyutu da kapsanacak şekilde kurumsallaşmanın tamamlanabilmesidir. Akçansa olarak, hem iş ortaklarımızın kurumsallaşmasına hem de geleceğin liderleri olmaya aday genç yeteneklerin iş ortaklarımız aracılığıyla bünyemize katılmasına büyük önem veriyoruz.”
Gürdal: Müşteri-tedarikçi anlayışını terk ettik, artık onlar iş ortağımız…
Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal da çimento sektörüne, müşteriye değer yaratarak katma değeri paylaşabilecekleri bir bakış açısı getirmek istediklerini söyledi. Bunun Türkiye ve dünya için oldukça yenilikçi bir bakış açısı olduğunu belirten Gürdal, “1968 yılında özel sektör yatırımı olarak kurulan ilk çimento şirketi olan Akçansa olarak 11 yıldır sektörünün en beğenilen şirketi seçilmekteyiz. Türkiye’nin en büyük iç çimento satıcısı, en büyük ihracatçısı ve dolayısıyla üreticisiyiz. Akçansa olarak ülkemizde halka açık çimento şirketleri arasında 2012 yılı itibarıyla en yüksek net kara sahip olan şirketiz. Yurt dışında çok büyük pazarlara ihracat yapıyoruz. Türkiye’de ise çok prestijli projelerde tedarikçi olarak yer alıyoruz.” diye konuştu.
Akçansa’nın Türk çimento sektöründe pazarlama departmanı kuran ilk şirket olduğunun altını çizen Hakan Gürdal, “Bu adımı atarken, özellikle müşterilerimizin yanında yer alarak trendleri doğru takip edebilmeyi, analizleri doğru yapabilmeyi, bu analizlerin neticesinde farkındalığı artırmayı hedefledik. Kurduğumuz pazarlama ekibiyle geleneksel yöntemlerin dışına çıkarak; geniş bir çerçevede memnuniyet odaklı bir yaklaşımla hizmet vermeye başladık. Bu, tedarikçi-müşteri anlayışından iş ortaklığı anlayışına geçişin bir göstergesidir. Artık müşterilerimizi iş ortağı olarak konumlandırıyor, katma değer yaratan hizmet ve ürünler sunarak farklılaşıyor, üretimden satış sonrasına kadar müşteri beklentilerini en etkili şekilde karşılamaya çalışıyoruz.”
İş Ortakları Buluşması’nda Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve Akçansa Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Göçmen tarafından; Akçansa’nın en kıdemli ve en iyi satış yapan iş ortağı Hasan Cantürk’e, kadın iş ortaklarını temsilen Zeynep Eren’e, Geleceğin Liderleri adına Emir Gündoğar’a teşekkür plaketi takdim edildi.
Akçansa Hakkında
Temelleri 1967 ve 1974 yıllarında Akçimento ve Çanakkale Çimento ile atılan ve 1996 yılında bu iki şirketin ile birleşmesi sonucunda Türkiye’nin en büyük çimento üreticisi konumuna gelen Akçansa, bir Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşudur.
Çimento ve hazırbeton üretiminde Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet gösteren Akçansa, iştiraki olan Betonsa şirketi ile 1998 yılında birleşmesi sonucunda, Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 35’in üzerinde hazırbeton tesisinde “Betonsa” markasıyla hizmet vermektedir. Diğer bir iştiraki olan Agregasa Agrega San.veTic.A.Ş. ile 2002 yılında birleşmiş ve agrega üretim faaliyetini “Agregasa” markası altında sürdürmektedir.
Akçansa; hem yurt içindeki müşterilerin hem de yurtdışındaki müşterilerin taleplerini karşılamak ve farklılıkların zor algılandığı bu sektörde fiyat unsurunun da ötesinde rekabet edebilmek amacıyla“üretim ve hizmette en kaliteli” olmayı hedeflemiştir.
Akçansa’nın vizyonu, tüm paydaşları tarafından güvenilen ve en çok tercih edilen iş modeline sahip şirket olarak, yapı malzemeleri sektöründe tüm sınırların ötesinde sürdürülebilir büyümektir.
Akçansa’nın misyonu, toplumsal, çevresel, yasal ve etik değerlere bağlı kültürü ile tüm sosyal paydaşları için değer yaratarak, toplumun yaşam kalitesini yükselten lider yapı malzemeleri şirketi olmaktır.