Basın Odası

Akçansa ilk altı ayda 736 milyon TL satış geliri elde etti

19.08.2016

Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketi Akçansa, 2016 yılının ilk altı aylık dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirketin Ocak-Haziran dönemindeki satış geliri 736 milyon TL, dönem kârı ise 142 milyon TL oldu.

 Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketi Akçansa’nın açıkladığı 30 Haziran 2016 tarihi itibarıyla düzenlenmiş konsolide gelir tablosu ve döneme ait mali sonuçlara göre, şirketin bu yılın ilk altı aylık dönemindeki cirosu 736 milyon TL oldu. Şirketin Ocak-Haziran 2016 dönemindeki brüt kârı 207 milyon TL, dönem kârı ise 142 milyon TL olarak açıklandı.

Akçansa Genel Müdürü Umut Zenar, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan, pazarda fark yaratan bir ürün portföyüne sahip olduklarının altını çiziyor ve ekliyor: “Akçansa olarak Türkiye’nin en önemli projelerinde geniş ürün portföyümüzle çözüm ortağı olarak yer alıyoruz. ABD, Batı Afrika ülkeleri, Akdeniz Havzası gibi önemli ve kalıcı pazarlarımızla çok farklı coğrafyalara ürün ve hizmetlerimizi ulaştırıyoruz. Sadece Çanakkale’de üretimini yaptığımız özel çimento ihracatımızla ABD pazarının en büyük tedarikçisi konumundayız. Aldığımız sonuçlar da doğru işler yaptığımızın bir göstergesi.”

Zenar: “İstanbul’un yeni mega projesi, 322 metre ile dünyanın en yüksek betonarme asma köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü Betonsa ile yükseldi.”

 Ülke ekonomisini gözetmek, cari açığı azaltmak için beton yolların çok güçlü bir alternatif olduğunu ekleyen Akçansa Genel Müdürü Umut Zenar, sözlerine şöyle devam etti: “26 Ağustos tarihinde açılışı yapılacak olan İstanbul’un üçüncü köprüsü başta olmak üzere, Türkiye’yi büyüten altyapı yatırımlarının çözüm ortağıyız. Ana malzemesini ülkemizin kendi kaynaklarından sağlayarak ürettiğimiz yeni ürünümüz ‘Yolbeton’ ile artan karayolları onarım masraflarına ve zaman kaybına karşı etkili bir çözüm sunuyoruz. Yolbeton, hızlı uygulama ve onarım gerektirmeyen yapısıyla iş gücü açısından da asfalt uygulamasına oranla yaklaşık yüzde 50 tasarruf sağlıyor. Betonsa olarak  Yolbeton’u Türkiye geneline yayarak daha fazla karayolunun Yolbeton’a dönüşmesini hedefliyoruz. “